Studenten

Fra tordaglørdag i forje uke så var jeg, min kjære og Damon en tur i Sverige! Vi var i Sverige fordi min kjære treening Linn skulle ta sstudenten (studenten er det samme som russ i norge bare på en annen måte). Det ble ihvertfall veldig vellykket!

Vår lille franskmann som plager en gammel og naken kinser 😀 

Vi hadde en fantastisk tur, utrolig koselig å endelig få sett de igjen! Fantastisk å ha et slikt bånd med familien min som bor så langt unna, veldig takknemelig for det. Ikke minst så er jeg takknemelig for å bli bedt på den begivenheten, utrolig gøy å få se hvordan den “Studenten” tradisjonen er i Sverige. Den er veldig lik russetiden på en måte, men på mange måter er den “renere” og hyggeligere enn russetiden. Anbefaler alle som har slektninger i Sverige som er ferdig med VGS/gymnaset om noen år å ta seg en tur og oppleve det, det er jo litt gøy å se hvordan de feirer også! Vi fikk forøvrig også sjekket ut uleivet i Ljusdal(noen timer unna Falun), det var gøy med så mange folk ute da! 

Har du vært med på “Studenten” før?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg