Året som gikk – Del 1

Følg bloggen min på facebook HER.


 

2015 – Del 1

Beklager at dette innlegget kom en dag på overtid, men var helt ferdig i går pga. hundetrening ute i kulden, lite søvn og praksis! Sånn er det…

Første halvdel av 2015 var fantastisk. Jeg har opplevd å reise på tur med min “nye” familie, til Spania – for første gang. Det var en fantastisk tur som har gitt oss mange flotte minner. Vi fikk endelig pusset opp kjøkkenet – etter litt om og men, og det var så fantastisk deilig! Det er kjipt å bo i en relativt moderne leilighet med et kjøkken som henger igjen på 60-tallet. Vi fikk oss en valp som ga oss mye glede og lærdom, vi elsker han av hele våre hjerter. Vi fikk oppleve vår første 17.mai med Damon og gjort masse annet gøy!


Januar


Vi startet det nye året oppe i Ålesund hos Erik sin familie, det var en super nyttårsfeiring som jeg vil alltid huske! Vi hadde også et par supre dager i etterkant, selv om jeg ble veldig forkjølet og satt med feber egentlig siden vi kom opp til Ålesund på morgenen nyttårsaften. Alt toppet seg når flyet ble forsinket rundt 3 timer, hurra!


Bilde 1: Jeg ble invitert av jobben for å spille inn film som skulle spilles av på riksmøtet til 7-Eleven   /   Bilde 2: Etter nyttårs personalmøte/sosial sammenkomst fikk jeg Spend On gavekort fra jobben på 500,- for å være en solstråle og score fult på mystery shopper – så da unnet jeg meg nytt treningstøy.


Spania!!!!! I slutten av måneden så var vi i Spania med noe av familien til Erik, som var julegaven vår i fjor! Det var en fantastisk fin tur som har gitt oss fine minner, hadde det ikke vært for denne turen hadde vi faktisk kanskje ikke hatt Damon den dag i dag; fordi stesøsteren til Erik kjente oppdretteren til Damon fra før av, så hun ringte å spurte om de skulle ha Fransk Bulldog kull nærmere sommeren (for vi hadde snakket om at vi ønsket oss hund nærmere sommeren), da fikk hun beskjed om at de skulle ha to kull uken etter, så vi bare skulle ta kontakt med de når vi kom hjem. Så slik gikk det til at vi i dag sitter med en rakkerunge på snart 11 mnd.


Februar


Kvelden torsdag 5.februar kom den skjønneste skapningen til verden, rundt 09:15 dagen etter ble jeg vekt av den fineste meldingen i verden om at 3 velskapte buller var født og at en liten gutt ventet på oss! For å si det slik, det ble ikke noe mere søvn den dagen.


Fastelavens – men den var ikke så vanskelig å gjette?


Humøret var på topp – ventet jo på den firbeinte!


Vi holdt på å gro grå hår av det elendige kjøkken-planlegger programmet til IKEA, noe så treigt!!!!! Men vi kom frem til noe til slutt da, vi er veldig fornøyde med resultatet – selv om det er igjen noe småpirk.


Ventetiden var jævlig lang…… Men den som venter på noe godt venter vell ikke forgjeves?


Bilde 1: Brukte myyyyye tid på Keeping Up With The Kardashians!!   /   Bilde 2: En gang vi var på dyrebutikken på Tveita og papegøyen beit Erik i øret. Hahahha! 

Mars


Etter 3 lange uker var ventetiden for første møtet med Damon over, vi falt pladask for han med en gang – og visste faktisk ikke etter dette møtet at det er han vi ville bli tildelt, men vi kunne ikke fått en bedre, finere, mest fantastisk eller en som går oss mere på nervene i blandt! Hahhaa ♥


Etterlengtet besøk fra min bedre halvdel fra Sverige, min ett år yngre tremenning Linn ♥


Endelig begynte oppussingen av kjøkkenet, det trengtes for å si det slik!


Holdt på med fotoeksamen! (Som jeg selvfølgelig bestod :- D)


Siste møtet før avhenting!!!! Ventetiden begynte å bli veldig hard og vi gledet oss såååå!!


I slutten av måneden så fortsatte jeg på sleeven min!! Er så fornøyd, men var ikke sååå gjennomtenkt å gjøre dette bare noen få dager før den lille skulle komme.

April



1. April var ventetiden over, og vi kunne endelig hente hjem vår fineste skatt! Damon ble hans navn og er fra Ambolt Kennel – flotteste oppdretterne jeg kan tenke meg.

Hadde så utrolig mange flotte stunder sammen med vår lille fine, på tross at han fikk i seg noe rart så han fikk spysyken noen dager etter vi fikk han. Også tisset han i sengen første morgenen, hurra! Ble mange flotte dager med å tørke opp spy og litt div.


Damons første togtur til Raufoss for å besøke mormor og tante!!!

Mai


Var på 2015s første kamp, borte mot Lillestrøm! Og nei, sloss ikke akkurat, men jeg måtte på do så hadde det så travelt så da snublet jeg – god jul a. Men vi tapte ikke da, så dro hjem med godt humør for var fantastisk stemning på tribunen!


Vi hadde mange fine stunder med Damon, og øret hans falt ned faktisk pga. at de vokste så raskt! Da øret reiste seg igjen så sluttet de å vokse, så han hadde svææære ører som liten – for som sagt, de var ferdig utvokste.


Vi var på en fin en-natts tur til Hvaler!


Vi feiret Damons første 17.Mai på Raufoss pga. vi ønsket å nyte dagen med han og der er det litt roligere omgivelser enn i Oslo den dagen. Damon opplevde faktisk fyrverkeri for første gang da, innenfra, han taklet det så fint og fikk sitte på bordet – men papirduken på bordet var mye mer spennende! Så kan vel si han bestod den prøven med glans ♥


Var på Ariana Grande konsert med Ida, den fikk ikke noen bra credz, men jeg ELSKET konserten. Ariana er kjempe dyktig, men uerfaren i tour-bransjen så selvfølgelig handler det meste om gjennomføringen av showet. Jeg elsker den jenta, det hun formidler og hvem hun er. MY LOVE FOR YOU IS GRANDE.

30. Juni var det 1 år siden jeg og min kjære Erik ble offisielt kjærester, selv om det er ikke den dagen som er viktigst for oss  – så ville vi allikevel “feire”. (Vi møttes for første gang sent i juli 2013, det er den dagen vi feirer ♥)

Juni


Damon fikk besøke sin Rottweiler kusine for første gang! Nå er de flotte venner, selv om den eldste er ELDST :- D Hahaha hunder er kule!


Vi var i Sverige i Ljusdal for å feire “Studenten” til min kjære vakre Linn 

Bilde 1: Fineste Damon som halv-sover   /   Bilde 2: Meg. Hahah.   /   Bilde 3: Damon fikk smake vanilje-is! Nomnom, han ble forresten helt gæren.
Bilde 4: Damon som sov inntil meg, verdens flotteste følelse   /   Bilde 5: Vi hadde endelig “pusset opp” balkongen, så måtte feire med litt sunn mat!
Bilde 6: Damon hadde begynt å felle tenner!   /   Bilde 7: Jeg tok fine bilder av Damon! (Dette er btw. bildet jeg har tatovert av Damon)


Jeg fikk ordnet meg bunad – hvem hadde trodd det???? Ikke jeg i hvert fall!


Prøvde å være litt sunn denne måneden!


Photos_privat 

Del 2 kommer til helgen! 

Hva syntes du om innlegget? / Gira på del 2?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg