Tradisjoner

Følg bloggen min på facebook HER.

· M A R K E N S G A M P ·

Mhhhmmm!! Hvert år under Gjøvik marken så lages det haugevis med markensgamper (på bakeriet til tanten min faktisk), så det har jo blitt en tradisjon å måtte ha en slik hvert år! Det er litt som en gigantisk myk pepperkake, som smaker mere søtt med hint av krydder.


Denne søndagen er helt fantastisk, på tross av at jeg har sovet rundt 4,5 timer i natt! Men solen skinner, og jeg er så glad – ja det er fordi jeg elsker Vål’enga, men også fordi jeg skal på visning på tirsdag! ENDELIG ser det ut som jeg skal få se litt av regnbuen i dette gråværet jeg har vært igjennom i det siste. Å lukke et par kapitler blir så mye lettere når jeg får bo i fred og ro, og ikke minst bo der jeg trives ♥ Så det er grunnen til lite nattesøvn, hadde så mye adrenalin at kroppen rister – da kan man vel trygt si at det er veldig riktig og viktig for meg? Vi skal også i bursdag til søskenbarnet mitt som fyller 10 år i dag, så dette blir nok en super søndag med mat og kaker! 

Har du smakt markensgamp før? / Hva skal du bruke søndagen til?

8 kommentarer
    1. Nei, men den så knallgod ut! og så bra du er så glad og giret. Herlig å få visning, håper det går veien der 😀
      Kos deg i bursdag, og ha en fin søndag ^^
      Jeg har hatt en yoga økt og blogget, og skal videre fortsette med sist nevnte og lese nynorsk <3

    2. Henriette Celin: veldig godt!!! De selger ut hvert eneste år, så er skikkelig morsomt med slike produkter:-D

      Blir veldig bra, rimelig sikker på at den er min om jeg vil ha den – så blir godt med en ny start!

      Så flink!!!!

    3. Kan man bestille melkefrie? Veldig synd for de barna med melkeallergi og ikke få kjøpe på marken. Kan lage melke og glutenfrie i en

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg