Get to know me – 50 questions

Følg bloggen min på facebook HER.

Nå har jeg akkurat fått trykket i meg deilig grillmat, luftet hundene og dusjet etter jeg har vært på jobb – en trivelig kveld med andre ord! Nå tenker jeg å la dere bli litt kjent med meg ♥



·   5 0   Q U E S T I O N S   ·

1. Hvor gammel er du om fem år? Da er jeg 27 år! 

2. Hvem har du vært sammen med i minst to timer i dag? Hundene

3. Hvor høy er du? Jeg er 163

4. Hvilken film så du sist? Det var Fantastic Beast And Where To Find Them – overraskende bra, hadde egentlig ikke så store forventninger til HP oppfølgeren, men den leverte ♥

5. Hvem ringte du sist? Mamma

6. Hvem ringte deg sist? Pappa

7. Hva stod det på den siste smsen du fikk? “Skjønner det.” 

8. Foretrekker du å ringe eller sende sms? Sms, eller egentlig helst Facebook-melding, kommer også an på hvem jeg skal kontakte.

9. Hva er ditt favorittsted? Hjemme, uten tvil! skikkelig hjemkjær, spesielt når hundene er hjemme! Vil helst være med de ca. hele tiden når de er hjemme.


Home sweet home

10. Hvilket sted foretrekker du minst? Har litt hat/elsk i å være hjemover, men har faktisk begynt å sette mer pris på det igjen ettersom jeg har fått en større vennekrets hjemover igjen.

11. Når så du moren din sist? Så henne på lørdagen! 

12. Hvilken øyefarge har du? Blå.

13. Sover du med eller uten klær om natten? I undertøyet.

14. Er foreldrene dine gift eller skilt? De skilte seg etter jeg flyttet til Oslo, og det er noe som har for min del vært helt okei.

15. Når våknet du i dag? 12:30, utrolig deilig med fri og våkne opp sammen med hundene! De sover i bur på natten, men får som regel komme i sengen på morgenen.

16. Hvor tror du at du befinner deg om 10 år? Jeg har forhåpentligvis blitt en anerkjent journalist, driver et eget nettmagasin jeg kan leve av og opplever noe nytt hele tiden, jeg håper jeg er så heldig å har begge potebarna fortsatt med meg og at jeg er gift med en person som passer meg og mitt liv godt♥

17. Hva skremte deg om natten som barn? Brann og innbrudd. Var uendelig mange netter jeg ikke fikk sove fordi jeg fikk det for meg at det brant nede i huset eller at det var innbrudd, så jeg lå alltid å tenkte – bør jeg pakke sekken? Dette fortsatte faktisk til ut på ungdomsskolen. Også vært plaget av mareritt om bjørner – av alle ting, tenker aldri på bjørner men 90% av alle mine mareritt også nå inneholder bjørner.

18. Hvilket Youtube-klipp var det sist som fikk deg til å le? Jeg ser egentlig ikke så ofte på YouTube, så har egentlig ikke så mye å komme med her.

19. Hva er din beste egenskap? At jeg står opp for hva jeg mener og hvem jeg er.

20. Hva er din verste egenskap? Jeg hopper med begge bena i absolutt alt jeg gjør – ekstremt positivt, men også veldig lett å gå på en smell eller to.

21.Hvilken julesang er din favoritt? Oi, det ble utrolig vanskelig da jeg ELSKER ca. alle julesanger men Ingrid Olava – Å kom nå med frihet har virkelig tatt et grep rundt hjertet mitt♥ Veldig lyst å reise på blant annet hennes julekonsert i år. Noen som melder seg frivillig til å ta meg med?


Beste tiden i løpet av året

22. Hvor mange puter har du i sengen? Bare en at the moment.

23. Hva er det rareste du har spist? Spist veldig lite rart da jeg er veldig kresen på mat, så egentlig ikke noe jeg kommer på?

24. Har du stasjonær eller bærbar data? Jeg har en Macbook Pro Retina.

25. Foretrekker du sko, sokker eller barføtt? Sokker ♥♥♥♥♥♥

26. Hva hører du på akkurat nå? Lana Del Rey sitt nyeste album

27. Hvilken iskrem er din favoritt? Skogsbærhemmelighet! Desverre svært få steder man får den nå…

28. Hviken dessert er din favoritt? Veldig godt med Crème brûlée! Ellers er jo bær og is/vaniljesaus/vaniljekrem/vaniljekesam helt nydelig også!

29. Den største premien du har vunnet? Vunnet svært lite premier egentlig, men vant en forundringspakke til Damon i vår på Instagram faktisk! 

30. Liker du kaffe? Yes! Men drikker det ikke så ofte.

31. Hva drikker du helst til frokost? Helst vann, men også smoothie! Også en sucker for sjokolademelk :- (

32. Hvem var din favorittlærer på videregående? Ene læreren vi hadde på barn og ungdom (Vg2)! 

33. Kan du spille poker? Nop

34. Hva har du spist i dag?  Jeg spiste et knekkebrød med eggerøre, bringebær og en skyr til frokost. Så ble det sen middag etter jobb hvor jeg spiste svin indrefilet surret i bacon med ovnstekte poteter, saus og kaldrørt saus med hvitløk og urter fra Toro med Kesam.

35. Nevn to historiske personer som interesserer deg? Jeg er jo svært interessert i andre verdenskrig så det er jo uten tvil flere mennesker der som er svært fascinerende – ikke på en positiv måte, men på den måten at vi har mye å lære av dem og hvorfor ting ble som det ble.

Foto fra Oskar Schindler museet i Kraków, tatt av meg.

36. Hvilken radiostasjon var den siste du hørte på? Kan jeg ikke huske, hører ikke noe særlig på radio da jeg ikke har bil.

37. Vil du ha barn? Nei jeg vil ikke det.

38. Kan du noen andre språk enn norsk? Kan jo engelsk, og forstår godt svensk.

39. Sover du på en spesiell side? Sover mest på magen med armene i en stilling som gjør at jeg ligger de i hjel ganske ofte.

40. Foretrekker du havet eller basseng? Basseng, uten tvil! Ikke glad i å bade i hav, kan til nød bade på sandstrender i syden men svært kresen på det spesielt etter jeg nærmest fikk angst i Tyrkia i et vann der når fiskene kom borti bena mine – holdt på å besvime.

41. Hva bruker du helst penger på? Klær, hundene mine og turer ut på byen – men det meste går til husleie og mat!

42. Eier du dyrebare smykker? Nei, eller har jo sølvet til bunaden men det er ikke noen store kostbare saker. Ikke veldig glad i smykker, smykker meg heller med tatoveringer, og de koster jo en del.

43. Hva er ditt favoritprogram på tv? Keeping Up With The Kardashians – gotta love them

TBT når jeg var i New York på butikken til Kardasian’s i oktober 2015♥

44. Hva skal du gjøre i helgen? Jobbe, så resten av tiden går nok med til hundene naturligvis.

45. Kan du stå på slalåm? Nope

46. Hvordan imponerer man deg? Være seg selv, sjarmerende, imøtekommende, vise interesse, ha egne meninger, være selvstendig og like å ta vare på seg selv til en viss grad – god klesstil og et tiltredende ytre skader jo ikke heller

47. Hva slags ringelyd har du på telefonen? Standard ringelyden på iPhone

48. Fortell 3 ting som leserne dine antagelig ikke vet om deg? 1. Jeg har aldri hatt hund før jeg fikk mine egne. 2. Jeg har aldri snust fast, men tar en snus årlig stort sett. 3. Jeg forutsett en fremtid som politiker når jeg var liten da jeg har evnen til å diskutere og formulere meg godt. 4. Jeg har skjelvinger i hendene.

49. Hva har du nærmest deg nå som er rødt? Lyset på Playstationen

50. Er du sosial? Veldig, elsker å være med folk og gjøre ting! I tillegg har jeg jo en veldig sosial jobb, og det er jo en sosial jobb jeg har staket ut for fremtiden. Men trives også veldig godt i mitt eget selskap.

TBT junimåneden

Var dette interessant? / Noe du lurer på?

8 kommentarer

Siste innlegg