Man lærer mens man lever

Følg bloggen min på facebook HER.

Foto: Arkivbilder fra mitt år i denne leiligheten

I går så var det 1 år siden jeg flyttet inn i leiligheten jeg bor i nå i Oslo. Wow for et år, det har gått så uendelig fort. Jeg har lært så utrolig mye om livet, meg selv og ikke minst blitt enda mer selvstendig. Jeg er av natur veldig selvstendig, så at jeg falt for yrket journalist forbauset nok ingen av mine nærmeste. Jeg er en av de som gjerne sitter alene en uke i strekk, ikke fordi jeg er en loner eller ikke har noen venner, men gjerne fordi jeg velger det selv. Ikke fordi jeg har sosial angst, men fordi jeg trives i eget selskap. Jeg har som oftest ikke et hode med tanker som plager meg i det lange løp, og jeg synes ikke det er krise å bruke en helg på å sitte inne. Selv om jeg uten tvil har vært en partygirl det siste året, hahaha så jeg elsker naturligvis å være sosial også! Men når man jobber 5 dager i uken i en ekstremt sosial jobb så føler jeg ikke behov for å måtte være med noen etter jobb hver eneste dag. 

 

Dette året har også lært meg at ja jeg kan fikse lyspærene selv, flytte bort edderkopper og jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv for at det er rotete. Jeg har lært at det er vanskelig å lage mat til en med mindre man skal spise nudler, og jeg har lært at det er ikke så skummelt å være hjemme alene – jeg likte nemlig ikke det før hahah. Jeg har lært at selv om jeg er syk så må hundene ut, klærne vaskes ikke av seg selv og søpla bæres ikke ut av seg selv(var ekstremt bortskjemt tidligere da jeg bodde i blokk med sjakt nesten rett utenfor døra). 

Jeg trives så enormt alene, hadde aldri trodd jeg skulle trives så godt. Den dagen jeg finner det for godt å flytte sammen med en ny så tror jeg det blir en ekstrem omstilling på utrolig mange måter, hahah! Jeg har fått egne rutiner og vil jo gjerne ha ting slik og slik – så jeg er virkelig spent på fremtiden. Det er som sagt 1 år siden jeg flyttet hit, og om nøyaktig et år må jeg ha funnet meg et nytt hjem da de som bor i huset her skal ta i bruk kjellerleiligheten :- ( Veldig kjipt, trives veldig godt her, kanskje jeg ender opp med å bo i området? Vi får se. Mye har i hvert fall skjedd, jeg har møtt mange flotte mennesker, Kikki har kommet inn i livet mitt og jeg har fullført bachelorgraden min i denne leiligheten og jeg gikk igjennom den tøffeste perioden i livet mitt her. Dette er et år jeg aldri fil glemme.

Nå har jeg altså bodd i Oslo i godt over 3 år, med unntak av et lite opphold på ca 1,5 måned i fjor høst, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg flyttet ut såpass “ung”(ikke uvanlig ung da, hahah). Jeg trives godt med å ikke bo på Toten, ikke bo med familie tett på meg 24/7 og jeg trives godt med å bestemme fult og helt over mitt eget liv. Og ikke minst så trives jeg godt i Oslo, jeg kan ikke tenke meg å bo langt unna Oslo når jeg blir “voksen” heller.

Når flyttet du hjemme fra?

8 kommentarer
    1. Ser ut som en veldig fin leilighet! Og for noen skjønne hunder! Har selv nettopp flyttet ut, men sammen med kjæresten min og hunden vår. Veldig deilig å komme seg ut hjemmefra!
      Hadde også veldig lyst å bli journalist før, men har egentlig lagt det litt fra meg. Skjønner godt at du ikke har behov for å være med folk hele tiden når du har en slik sosial jobb! Det viktigste er at du trives med måten du lever på, selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg