Studenttips: Let’s talk about hair

Følg bloggen min på facebook HER.

Det er jo ingen hemmelighet at en frisørtime i Norge er EKSTREMT dyrt, ikke at det ikke er verdt det – men wow over 700 for dameklipp og det dobbelte for farge.. Nei der stopper det opp for meg. Jeg kan faktisk ikke huske når jeg var hos frisøren sist, for det siste året har jeg kunnet få en god pris hos ei som gikk på Adam og Eva skolen, og deretter fant jeg ut av at man faktisk får kjøpt hårfarge(minicolor, som går ut etter ca. 6 uker) hos frisøren som er uten ammonjakk, og er den samme de bruker hos frisøren.

·   H A I R   D O E S E N ‘ T   M A K E   T H E   W O M A N  
​B U T   G O O D   H A I R   D E F I N I T E L Y   H E L P S   ·

Vil dere høre prisen? Hos a MODO mio kostet det kun 279,- for en pakke som rekker til to behandlinger, altså en nå og en igjen om 6 uker når fargen mest annsynelig har begynt å gå ut. Altså er det da noe spørsmål???? Jeg kjenner jo tillegg to stykker som er gode på enkel klipp, så jeg har ingen store utgifter med tanke på håret mitt. Pris varierer fra frisør til frisør, og er ikke alle som selger “doble” pakker, men det koster sjeldent mye mer enn 200, og det tilsvarer jo faktisk de grusomme hjemmfargene som du får kjøpt på H&M osv. 

Jeg er jo i en situasjon som tilsier at jeg ikke kan legge i 2000 for en frisørtime flere ganger i året, det sier seg selv. Og dette kan vell x-antall studenter, eller unge voksne – eller hvem som helst for den saks skyld, kjenne seg igjen i. I tillegg ble resultatet veldig bra! Jeg valgte fargen 3, da jeg ønsker en mørk brunfarge som ikke er for varm. For det som skjer når farge går ut av håret mitt er at det blir så rødt, aner ikke hvorfor da jeg selv ikke har noen særlig røde pigmenter i håret fra før, men jeg har veldig tynt hår.

Jeg er jo veldig nøye med hvordan jeg steller håret mitt i forhold til farging av hår da jeg har en EKSTREMT dårlig opplevelse med hjemmeblekning, og etter det har jeg fått utrolig respekt for kjemikalier. Jeg hadde hår ned til korsryggen, mørkt hår og ville gå blond… Det angrer jeg veldig på, for blekningen ble for sterk for håret mitt så det startet en kjemisk brann som tok tak i det slitte av håret mitt så håret brakk, og kruset seg sammen oppover… Så ha respekt for hjemmefarging jenter og gutter♥

Så i går før jeg dro på nattevakt var min fine venninne Liv Celine på besøk for å klippe og farge håret mitt, til gjengjeld fikk hun biff og hjemmelagde båtpoteter til middag som takk for hjelpen♥ Så fantastisk å ha så fine venner! 

Bra tips?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg