Godt nytt år: Influensa og knivstikking

Følg bloggen min på facebook HER.

·   2 0 1 8   I S   T R E A T I N G   M E   W E L L   ·

Det er ingen hemmelighet at jeg har vært syk en god stund nå, og ja… Nyttårsfeiringen ble virkelig ikke noe livat for å si det sånn med to i samme båt med influensa, og Kikki på slep. Men venninnen min laget en utrolig god kalkunmiddag før vi koste oss i sofaen med Pepsi Max og gjøre oss utslitt av partyeffekter. Ble ikke én dråpe med alkohol den kvelden, for det fristet ikke litt en gang. Men Kikki var utrolig flink, var jo hennes første nyttårsfeiring og den bestod hun med glans! Hun var mye mer interessert i guttene som gikk forbi verandaen vi stod på enn bråket på himmelen. Veldig stolt av å ha to hunder med sterk psyke som takler slike dager veldig godt ♥ Damon hadde i følge faren sin sovet det nye året inn, nok et år, så det sier vell sitt om hvor mye han bryr seg om bråk? Ca 0.

I går var jeg hos legen for å ordne meg sykemelding og fikk konstantert at jeg har influensa så da blir det bare å holde seg i ro ut uken så jeg får vært med på nyttårs-julebordet med jobbe på mandag♥ 

Men… Over til den noe dramatiske overskriften;

Jeg klarte jo virkelig å gjøre glansnummeret på tirsdagen. Jeg måtte på butikken for å handle litt mat så da stakk jeg innom Jernia som er like ved ettersom jeg hadde holdt av en kniv som jeg skulle ha i stedet for den jeg fikk til jul (ettersom jeg samler på Victoriox), denne kommer jo i et plastetui. Jeg la den i posen med matvarene og gikk hjemover. På veien kjenner jeg at noe skraper borti benet mitt, jeg tenkte det kanskje var plastembalasjen på noe av maten for de kan i noen tilfeller være ganske spisse…. Men neida, jeg går litt til og innser jo at det er jo KNIVEN og får deeet kuttet nedover leggen, det fossblør og jeg blir helt målløs og skjønner at jeg må jo skynde meg hjem for å stoppe blødningen. Jeg kommer hjem med blod å jakke, sko og tightsen jeg hadde på meg (takk og lov at jeg brukte tights, hahha), så fikk knytt et kjøkkenhåndkle rundt og samlet meg. Eller samlet meg og samlet meg, for jeg har jo så ekstremt sprøyteskrekk så jeg fikk direkte panikk for at jeg måtte på legevakten å sy, da må man jo i tillegg ta sprøyte så et var egentlig det verste som kunne skjedd, og det er helt uaktuelt å reise alene dit. Så ringte mamma, så hun og pappa kom seg til Oslo i hui og hast (tar jo bare to timer fra Raufoss, hahah) for å finne ut om det i det hele tatt kal syes. Og det var vell i grenseland, men siden det hadde vært sånn så lenge så hadde det jo alt begynt å “gro” så det hadde uansett ikke vært aktuelt, men sykesøster mamma hadde med seg rense-utstyr, plastring og stripser så vi fikk stripset kuttet for det var jo ganske langt og dypt. 

Jeg vil bare konkludere med at jeg virkelig kan anbefale Victorinox sine kniver til kjøkkenentusiaster for de knivene er virkelig IKKE sløve! hahhaha. Men anbefaler også alle å være obs på dette om dere kjøper en kniv som kun kommer i en plastlomme, for om jeg hadde sklidd/snublet og landet oppå denne kniven hadde jeg fått helt andre skader som virkelig kunne vært fatale, og det er noe alle bør tenke på ♥ 

Så jeg har hatt en rimelig interessant start på det nye året, det kan vell ikke bli så mye verre nå? Eller oppå det hele så fikk jeg i helvetes vondt i magen bak navlen en stund etter det med kniven, så trodde jeg i tillegg holdt på å få blindtarmbetennelse – det skulle vell bare mangle eller?….

Håper dere hadde en litt bedre start på det nye året enn meg?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg