Visste du…?

Følg bloggen min på facebook HER.

♥... at jeg hater å få massasje? Er så forferdelig kilen på ryggen, så å bli berørt/tatt på der er faktisk noe av det værste jeg vet om

… at jeg har vært på begge konsertene Ariana Grande har holdt i Norge? Den første var i Oslo Spektrum 2015 og den andre i fjor i Telenor Arena.

♥… at jeg faktisk egentlig ikke ligner veldig på hverken mamma eller pappa? Ser vell at vi er i slekt sikkert om man legger godviljen til, men er ikke spesielt lik noen av dem. 

… at jeg var på min første Vålerenga-kamp i 2004? Var på Vålerenga – Newcastle United på Ullevaal en kald kveld i februar. Dette var også Daniel Fredheim Holms første obligatoriske kamp for Vålerenga, og jeg var stormforelsket. Hahaha! 14 år har gått ekstremt fort.

♥… at jeg har vært i 9 forskjellige land? Norge, Sverige, Danmark, Polen, Nederland, Bulgaria, Tyrkia, Spania og USA.

♥… at jeg bet negler i mange år? Kan gjøre det en svært sjelden gang nå, men det er fordi jeg sliter med at neglene mine ender opp med å flise opp i kantene da jeg ikke er så nøye med fukt, filing osv.


♥… at jeg har hatt kanin før? Jeg har hatt Krydder & Alice(søsteren min sin), så hadde jeg fineste Oscar som jeg måtte omplassere da jeg flyttet til Oslo. Oscar var en utrolig nervøs kanin da han ble “tatt i fra” sin tidligere eier som stuet ham vekk. Dette resulterte i at han ved flere anledninger var så redd at han tisset blod. Han var aller mest glad når han var i buret sitt i kjelleren vår. Vi valgte å ha han i kjelleren fordi han egentlig var vandt til å være “ute-kanin” men det hadde ikke vi samvittighet til, så vi tenkte at kjelleren var den beste overgangen med tanke på redusert støy så han fikk fred og ro, og en balansert temperatur vinter som sommer. Aldri for varmt, aldri for kaldt. Dessverre ble han avlivet få måneder etter omplasseringen da han fikk lungebetennelse og de fant kreftsvulst i øyet hans. Hjertet mitt blødde så innmari da, for jeg var uendelig glad i han.

♥… at jeg har skjelvinger i hendene? Dette har jeg hatt siden jeg var liten, altså det er medfødt og noe jeg har arvet fra flere generasjoner i familien. I visse anledninger så kan jeg til dels kjenne det i bena også, ved sykdom og store anstrengelser, når jeg er sulten osv. Jeg har ikke parkinson, men det er en feil med noe av nervesystemet i hodet, men jeg fungerer godt i hverdagen. Ikke så god på å bære kaffekopper, helle fra brusbokser i glass i “ubehaglige” situasjoner som middag borte og lignende. På en dårlig dag klarer jeg ikke å ta ut mynter fra en lommebok, men dette er bare bagateller. Dessverre er det jo en del yrker som ikke passe for meg da – jeg ønsket jo egentlig å bli frisør, men ja… Det går jo ikke, haha. 

… at som følge av dyskalkulien sliter jeg også med vanlig hverdags-logisk tankegang? Jeg har for eksempel ALDRI forstått hvordan man knyter sko på den ordentlige måten, sliter med forskjellen på høyre og venstre og sliter med å lese noter til instrumenter. Jeg brukte også “unormalt” lang tid på å lære å sykle ordentlig, spesielt uten støttehjul. Jeg klarer heller ikke å knipse eller å plystre. Jeg fant en side som forklarer en del problemer mange av “oss” sliter med, og jeg kan ca. krysse av alle – se listen her. Høres jo ut som jeg er en… idiot nå da, hah. Men er mye som er vanlig at “alle” kan som jeg faktisk ikke har lært meg fordi andre ikke klarer å forklare meg det “riktig”.

Kristine Larsen sitt bilde.
♥… at jeg og min barndomsbestevenninne nesten skulle vært født samtidig? Hun er født i slutten av juni, jeg i starten av august – hun er født 2 uker for tidlig, jeg er født 2 uker for sent. Utrolig morsomt!

♥… at jeg er helt avhengig av å blande pose-bernaise med ketsjup og grillkrydder? Jeg synes bernaise på pose faktisk er ganske vondt, men hjemmelaget og på resturant så gjør jeg selvfølgelig ikke det. Jeg liker også veldig godt blandingen av barnaise og peppersaus – helt himmelsk sammen med biff eller løvstek.

♥… at jeg faktisk kjøpte meg bil for å ha til og øvelseskjøre mot lappen? Men jeg solgte den fordi Oslo ble planen, og jeg har virkelig ikke bruk for lappen og bil her. Bare en unødvendig utgift, og penger jeg heller ville bruke på noe annet. Jeg slet også mye under kjøretimene (som garantert har noe med dyskalkulien å gjøre, utenom å bruke det som en unnskyldning for at jeg egentlig er dum, neida haha).

… at jeg faktisk ikke anskaffet meg bunad før jeg var voksen, og angrer ikke? Jeg var så langt i fra en bunadsperson da jeg konfirmerte meg, så jeg valgte å rett og slett droppe dette. Jeg så ingen vits i at mamma og pappa skulle kaste bort penger på noe jeg ikke ville ha. Men i voksen alder så ville jeg veldig ha det, så den ble kjøpt faktisk brukt for 10 000, den var i eksepsjonell god stand og sølv til vesken fulgte med. Jeg angrer ikke, for hadde bare blitt dumt å ha et så dyrt plagg hengende i skapet, som man hadde måttet utvide når jeg ble eldre uansett.

Noe av dette du visste fra før av?


 

Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory
 

7 kommentarer

Siste innlegg