Min søsters konfirmasjon

Følg bloggen min på facebook HER.


(Må jo seff starte innlegget med en selfie fra dagen)

Under den “ufrivillige” bloggpausen min mellom mai-juli så konfirmerte min søster seg få dager etter 17. Mai, humanetisk i fjellhallen på Gjøvik. En fin seremoni, en minnerik dag. I fjellhallen spiltes “Til Ungdommen” og klumpen i halsen kom, da den sangen minner meg for mye om den mørkste dagen i Norges historie (orker ikke nevne dagen ved navn i et innlegg som dette, dere skjønner hva jeg snakker om).

Etter seremonien reiste jeg, konfirmanten og tremenningen vår til Gjøvik gård for å ta bilder. Der var vi ikke alene for å si det sånn, nydelig sted å ta bilder til konfirmasjon etc. Ble utrolig fornøyd med mange av bildene jeg tok av henne, følte at jeg var en bedre fotograf enn jeg har trodd egentlig den dagen.

For et nydelig pyntet bord, var veldig stilrent og fint synes jeg. Passet veldig godt til en dag som denne!

Jeg er ikke fan av catering-mat (er jeg fan av noe mat egentlig? åjada, elsker mat!) men her fikk vi mye bra og variert mat! Perfekt for konfirmasjon.

Ellers så var det utrolig koselig med alt av venner, familie og alt som stilte opp denne dagen! Ikke minst supertakk til verdens beste Lene som var ryddepike <3 

 

Kakene var utrolig gode, og ikke minst så var hoved-kaken utrolig fin! Perfekt for hovedpersonen 😉 Mat og kaker er jo alltid det bese med en konfirmasjon.

Så til det beste for hovedpersonen?? Gavene?? Selvfølgelig var min best, i fra meg og hundene fikk hun et Marc Jacobs kjede i gull og hvitt samt en minnepenn med en powerpoint, den jeg viste mens jeg holdt tale. Jeg er ingen taler, men jeg kan og skrive. Alle ble faktisk utrolig imponerte over meg, lo seg i hjel i flere stunder og ja. Utrolig morsomt å få så fin respons, jævlig irriterende at ingen filmet den, men hun har powerpointen og jeg har talen. Kanskje hun skal få den på opptak i 18-årsgave og sjekke om hun har lært noe av hva jeg sa?


Foto: Kristine Larsen (utenom de jeg selv er med på, naturligvis)

Hva synes du om bildene?

5 kommentarer

Siste innlegg