December means TV-time

Følg bloggen min på facebook HER.

Jeg elsker jo desember og alt som har med jul å gjøre, det samme med julekalendere og julefilmer. Så jeg tenkte å tipse om hva jeg kommer til å se på TV i år ♥ 

·   J U L E K A L E N D E R E   ·

Jeg er jo over gjennomsnittet fan av det gamle, jeg er ikke så glad i de nye julekalenderene som har kommet de siste årene på NRK f.eks utenom “Jul i Svingen” som faktisk sendes i år. Men synes faktisk at Tv Norges nye bidrag ofte har vært relativt bra, selv om det er lite som overgår “Nissene på låven” for min del, ellers så har jo Tv2 “The Julekalender” for 100000 året på rad, så jeg dropper det i år for har nesten litt for mange kalendere å følge med på…
 

“Jul i Blåfjell” kjøpte jeg jo på DVD tidligere i høst, så den skal jeg selvfølgelig se♥ Er ikke jul for meg uten Blåfjell!
 

“Vazelina Hjulkalender” fant jeg ENDELIG alle episodene av på YouTube!!! Så i år får jeg sett denne etter mange år uten.
 

“Olsenbanden Jr. Første kupp” fant jeg også på YouTube, alle episodene og dette var nok en av favoritt-julekalenderene mine som liten. Så blir hyggelig å se den igjen i år♥ 


·   J U L E F I L M E R   ​·

“Glade jul” er en NRK-produsert dokumentar som er helt utrolig nydelig, og har blitt en tradisjon for meg å se hvert år. Den viser at vi bør sette pris på det vi har, og ikke ta ting for gitt, at livet er skjørt og alt kan skje. De filmer også fra verdens vakreste kirke(i mine øyne), som jeg forøvrig har tatovert på armen, og de filmer fra Bekkelagshjemmet som ligger rett ved her jeg bor nå faktisk. Anbefaler alle å søke opp denne på NRK sine sider og se den. I tillegg så er en av mine favoritt julesanger med i denne dokumentaren “Ingrid Olava – Kom Nå Med Frihet”
 

“Hjem Til Jul” er også en utrolig fin julefilm hvor også en annen favoritt julesang kommer i fra “Maria Mena – Home For Christmas!
 

“The Holiday” er en utrolig søt julefilm, sett den flere ganger og i år er intet unntak♥
 

“Deck The Halls” er en utrolig morsom julefilm, anbefales på det sterkeste – og i år finner du den faktisk på Netflix også! Jeg har faktisk sett den allerede da jeg var på Toten sist hos familien.
 

“Home Alone”…. Det er ikke jul uten, og jeg MÅ se den lille julaften hvert år etter at Grevinnen og Hovmesteren har snurret ferdig, det er tradisjon for meg og jeg er helt avhengig av det.
 

“The Polar Express”, nydelig film som jeg faktisk i tradisjon så i sammen med en venninne et par-tre år på rad. Elsker den♥ Men har allerede sett den i år, hihiih.

På julaften må jeg jo selvfølgelig se “Tre Nøtter Til Askepott” og “Reisen Til Julestjernen”.

Hva er det du MÅ se på i desember?

2 kommentarer
    1. Hver jul må jeg se mange julefilmer, det gjelder i heledesember. Men på selve julaften må jeg se på alt av julefilmer av walt Disney. Mikkes magiske jul osv . Ingen jul uten det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg