Nyttårsforsetter

Følg bloggen min på facebook HER.


Photo_weheartit og privat.

Hvert nye år så setter jeg med ned ved bloggen for å skrive disse nyttårsforsettene, 2016 blir intet unntak – men jeg håper at forskjellen blir at i år så klarer jeg å holde alle sammen ut året.

Trening og kosthold – Selvfølgelig, alle sier dette. Det har jeg også sagt mange ganger, men i år så mener jeg det! Jeg er i en forfallen kropp som jeg snart ikke kjenner igjen, den er et resultat av at kjæresten min elsker meg uansett hvordan jeg ser ut – og fordi ting har faktisk vært litt kjipt midt oppe i mitt fantastiske liv. Men 2016 har ikke vært kjipt enda, så jeg har ingen unnskyldninger lengre for å proppe i meg popcorn som om det var mine siste dager her på jorden, eller å late meg på sofaen. Nå blir det virkelig andre boller – eller, egentlig ikke noe særlig boller i det hele tatt (unntatt på fastelavens da, hehehe). Men, nå er jeg ferdig med 7-Eleven, så håper at det hjelper på å ikke få kastet i meg drittmat nå og da – for ja, jeg har vært en av de kioskarbeiderne som heller spiser de deilige baconpølsene enn en kjip brødskive med kokt skinke hjemmefra. Det merkes etter ett og et halvt år. Men sant skal sies, jeg prøvde i året som gikk – og blitt syk like etterpå eller hatt eksamen eller noe annet, så har ikke bare vært en dårlig dag eller jobben som har påvirket det. Men i år skal jeg virkelig jobbe for å kunne sprade rundt i shorts igjen til sommeren uten bekymringer, og se flott ut til jul igjen – for jeg har følt meg som en julegris denne julen (utenom å være for nedlatende ovenfor meg selv). Dette blir året hvor “i will be the change”. Jeg vil også komme inn på riktig spor igjen i forhold til meatfree monday, jeg ble litt slapp på det fra sommeren av, så må ta i et tak på den fronten. For målet er jo å en dag være matglad nok til å kunne kaste biffen.

Jobb og økonomi – Jeg starter året med to måneder i praksis hos VIXEN som har Vixen blogawards (jaa, jeg skal være der å dekke arrangementet!!!!!). Jeg ser virkelig frem til å få en journalistisk erfaring, utfordringer og forhåpentligvis en mestringsfølelse ut av en annen verden, og et godt resultat av hardt og målrettet arbeid – som kan føre til mulige jobber der i etterkant. Jeg er så takknemlig for å starte det nye året med å få lære meg selv å kjenne som journalist og den fremtiden jeg ser for meg, jeg tror dette er en fantastisk mulighet som blir veldig lærerik. Ellers så er jeg rent økonomisk sett arbeidsledig på nyåret, så jeg må komme i gang med jobbsøking. Jeg ser rett og slett frem til en sen vinter-vår med nye utfordringer, blir spennende å se om jeg ender i en ny butikkjobb eller om jeg får jobbe journalistisk – eller kanskje begge deler? 2016 skal også bli et bra økonomisk år for meg, selv om jeg starter litt knirkete. Dette skal bli året hvor jeg ikke kaster bort penger på snacks som ikke gjør annet enn skade, ikke kaste bort penger på ting jeg ikke trenger og derimot heller selge unna ting jeg ikke trenger, og selvfølgelig gi bort noe. 

Skole – Jeg starter jo som sagt opp mitt 4 semester i praksis, så der skal jeg stå på til krampen i fingrene tar meg! Dette er min sjanse til å starte en karriere, få kontakter og hoppe med begge beina inn i en verden jeg bare har drømt om tidligere. Så gjenstår det 2 eksamener før sommeren, som jeg skal naile + at jeg skal ta opp igjen 1. Så har litt å bryne meg på denne våren, men jeg skal klare det! Så blir høsten et spennende år med fordypning i digitale medier mens andre har valgt å reise på utveksling – noe jeg verken kan eller vil :- ) Så når jeg skriver et blogginnlegg denne dagen neste år så begynner snart mitt aller siste semester i studiet mitt, og bacheloroppgaven min står for tur! Jeg blir faktisk litt stresset for 1 år går så utrolig fort, plutselig sitter vi rundt bordet på julaften igjen! 

Mammarollen – Jeg skal i 2016 være verdens beste mamma for Damon, jeg skal ta tak i problemer vi har hatt i løpet av høsten og ha et mot som ingen har sett maken til. Jeg skal være den flotte mammaen du respekterer, ønsker å høre latteren til og krype inntil når du er sliten (ikke at det er noe problem, sofagrisen). Vi har hatt utfordringer, men de vil alle bli verdt det i enden av tunellen. Ingen er finere enn min lille hund. Det er ikke mange jeg ofrer like mye for som for han, den hunden fortjener det beste, å det skal jeg være. Rett og slett.

Kjæresterollen – Jeg skal i 2016 være den flotteste kjæresten noen gang, vi har i dag vært samboere i ett og et halvt år (og vært oss to i to og et halvt år 23.jan)! Det har gått så uendelig fort, vi har så mange fine minner og så mange flotte stunder i denne leiligheten. Vi krangler så busten fyker når ting ikke blir gjort ordentlig, når lyder fra munnen din trer fram under et måltid og når jeg er rett og slett slitsom – men du elsker meg. Og jeg elsker deg Erik. We walk this road together, through the storm. Whatever weather, cold or warm.  I juli har vi faktisk 3 års jubileum, tenk at du skulle klare å holde ut med meg så lenge. Og jeg med deg? Altså sokker på soverommet, hånda i buksa, kiling på ryggen – du vet det irriterer meg, jeg blir irritert men du holder ut. Takk for det. Takk for at du holder ut uansett hvor dum jeg er i blant. Jeg lover at dette er året hvor alle unødvendige irritasjonsutbrudd ikke skal se dagens lys, jeg lover å være like ærlig som jeg alltid har vært og jeg lover å bli en jente i en flott kropp du kan skryte av til alle (selv om du skryter meg opp i skyene uansett) ♥ Jeg elsker deg av hele meg, det har jeg gjort siden dag 1. Our kind of love never dies.

Bloggen – 2016 skal bli året hvor jeg tar bloggen seriøst, jeg tror dette er en viktig del av min utforming av skrivemåte. Journalistisk skriving og blogg er jo veldig forskjellig, men å skrive er en god læring for å bli god til å skrive i det hele tatt. Jeg har så mye på hjertet, så jeg tror at det vil bli helt supert å bruke bloggen enda mer slik i år. I 2015 var jeg dønn sliten, sliten av en kombinasjon som gjorde meg egentlig litt syk – å være student og i en deltidsjobb kan være veldig utfordrende, og jeg har hatt det veldig utfordrende av mange grunner. Men i 2016 er jeg nå pr. dags dato kun student og igjen – nå har jeg ingen unnskyldinger. Jeg har gått inn i året med noen av de flotteste menneskene jeg vet om, vi gikk inn i det nye året med stjerneskudd og Vålerenga sang – akkurat sånn jeg liker’e. Jeg har all grunn til å smile, og det er det bloggen skal bli preget av. Gode opplevelser, alt det morsomme jeg vil få oppleve med VIXEN, veien mot en ny jobb og ikke minst veien mot bacheloroppgaven. I år så må vi komme oss til London for i år settes “Harry Potter and the cursed child” opp på teateret i London – og det stykket SKAL jeg se. Så håper vi drar på mye gøy i år som jeg kan vise dere ♥


London –
 Huff hahah vi har planlagt i desember 2 år på rad å reise til London, selvfølgelig har noe dukket opp begge gangene så vi enda ikke har vært der… Altså flybillettene var allerede bestilt begge gangene….. Men i år så SKAL vi dit, og aller helst i desember for herreguuuud det må jo være en nydelig by i førjulstiden!  Planen var også en tur til  USA denne sommeren/høsten, men grunnet lav inntekt i starten på året hos meg så er det mye bedre å heller unne oss den turen når bacheloren er gjennomført neste år! Da skal jeg reise til LA og stalke Kardashian-Jenner familien og besøke de to andre DASH butikkene også (herregud begynner jo allerede på nyttårsforsettet mitt for 2017, ivrig sa du?)

Hva er dine nyttårsforsetter?

6 kommentarer
    1. Nå har jeg ikke lest bloggen din på lenge, Kristine, men det skal jeg gjøre igjen nå. Veldig bra innlegg om dine forsetter. Jeg har egentlig ikke så mange jeg, bortsett fra at jeg burde lære meg selv å like bedre samtidig som at jeg ønsker å bruke mindre penger på ting her og der. Godt nyttår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg