Things i need to do in December

Følg bloggen min på facebook HER.

 

·   C H R I S T M A S   W A V E S   A   M A G I C   W A N D   O V E R    T H I S   W O R L D ,  
A N D   B E H O L D ,   E V E R Y T H I N G   I S   S O F T E R   A N D   M O R E   B E A U T I F U L   ·


All foto i innlegget: Arkiv fra i fjor.

♥  Før-julstiden er i gang for meg når jeg har fått vært hjemover på julegateåpningen på Raufoss, som jeg har vært på hvert år. Viktig for meg å få med meg det!

♥ Jeg pynter alltid til 1 desember eller 1 søndag i advent, men siden jeg reiser bort 1 desember i dag så pynter jeg så fort jeg får ryddet og vasket leiligheten, altså en av de nærmeste dagene.

♥ Jeg har alltid adventskalender, og i år har jeg “Look-O-Look” som blant annet har mentos, kan kjøpes hos Nille for 99,- Har tidligere hatt Haribo, men pga. avsløringer om Harbios håndtering av dyr så avstår jeg fra den i år.



♥ Jeg må se “listen” min med julefilmer i desember for at det skal være skikkelig jul for meg. Eget innlegg kommer!!

♥ Før-julskoldtbord med familien! Siden jeg var liten så hadde vi dette alltid i morfar og samboerens store fine hus på Gjøvik, men pga. helse og alder så har den tradisjonen utgått litt så vi har gjort litt forskjellig de siste årene nå, men tradisjonen i seg selv har bestått – et år spiste vi på et sted hvor de serverer koldtbord, i i fjor hostet jeg det og i år, nærmere bestemt på søndag, så skal mamma(og jeg) ha det hos seg! 







Fra når jeg hostet før-julskoldtbordet. Yes, jeg elsker Rosendahl om noen skulle lure.

♥ Jeg har en favoritt ost, og det er den røde Edammer osten og det er tradisjon for meg å spise det til julefrokosten. Gleder meg!

♥ Bruke god tid på å kose meg med å pakke inn julegaver, jeg ELSKER å kjøpe og gi gaver – jeg har fått høre at jeg er ganske flink til det og. Jeg er veldig slik som liker å kjøpe flere ting enn en dyr ting fordi da ser det ut som man gir mer, hahha!

♥ Sene kvelder med julemusikk, julebrus, pepperkaker og mørket mens adventslysene skinner i lamper og kubbelys. Spotify jule-listen min finner du her.

♥ Så bli jeg nok garantert forkjølet og sengeliggende en uke, hahah standard.

♥ Vi pynter ikke til jul før 23 desember, altså på lille julaften.

♥ På lille julaften MÅ jeg se Grevinnen og hovmesteren før jeg ser “Home Alone”. Det er ikke jul før det er gjort.

♥ Så må jeg si at jeg gleder meg til at jeg får feire med hundene nok en gang, eller er jo Kikki sin første jul – og jeg er så glad for at jeg får ta del i den. Hun bryr seg nok ikke like mye som meg, men  for meg er det viktig – er jo bebisene mine♥


Damons første & andre jul 

♥ Julemorgen må jeg alltid få med meg, men i fjor hadde de kuttet mye av det jeg tradisjonelt ser på + endret tidspunkter, så det falt jo ikke i god jord hos meg for å si det sånn… Så håper det er en utbedring i år av det elendige opplegget i fjor, men Tre Nøtter Til Askepott og Reisen Til Julestjernen er jo selvfølgelig must å få med meg før jeg begynner å ordne meg for julekvelden.
 


Dette er jo bare litt av det jeg gjøre, er så koselig med tradisjoner. Og jul har alltid vært så viktig for meg, og det er høydepunktet i løpet av året.

Flere med mange desember-tradisjoner?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg