Luxury brunch at home

Følg bloggen min på facebook HER.

Lørdag, og endelig en følelse av helg på tross av at jeg har hatt fri i over en uke nå. Eller fri og fri, sykemeldt har jeg jo vært. Endelig kan jeg trå mer på foten igjen, men er jo lenket til den ekle plastskinnen i minst en måned, så må nok leve med litt smerter i ankelen i noen uker til. Prøver meg på jobb igjen på mandagen, så finne jeg jo fort nok ut om det vil gå eller ikke. I morgen spiller Vålerenga kamp som jeg har planen om å se på, så får testet ut foten litt da også med å stå i 2 timer på betong. Må nok belage meg på å sette meg ned litt også, men lurt å få prøvd meg frem litt. Spent på om jeg får presset skinnen ned i noen andre sko enn slippers. Nok om det, her er et super lunsj-tips til dere♥

· S M O O T H I E  ·
Dette trenger du:
·   Fryste jordbær   ·   Fryste bringebær
·   1 fersk bananEplejuice   ·   Vanilje yoghurt

·   C L U B S A N D W I T C H   Á   L A   K R I S T I N E   ·
Dette trenger du:
·   2 skiver grovt brød   ·   2 skiver kalkun/kyllingpålegg
·   3 skiver bacon   ·   Light Philadelphia   ·   Isbergsalat

Steg 1: Tosting av brød. Jeg har dessverre ingen brødrister så jeg bruker toastjernet mitt for å få et sprøere brød.

Steg 2: Steking av bacon. Jeg liker å dele skivene i to på forhånd så de ikke blir så store og så jeg kan fordele litt på toppen og bunnen av sandwichen. 

Steg 3: Smøre på Philadelphia osten. Jeg liker å ha på et lag både i toppen og bunnen for god smak.

Steg 4 & g: Salat og bacon. Jeg tar på et lite salatblad både i bunnen og lokket og fordeler baconskivene på samme måte.

Steg 6: Kalkunskivene. Legger en kalkunskive på hver side, for orden skyld før den brettes sammen. Jeg la faktisk på enda en skive for mer smak. Man kan også selvfølgelig bruke en kalkun/kyllingfilet. 

·   B O N   A P P È T I T   ·

Deilig å unen seg litt luksus! Veldig rask og enkel lunsj å lage til mange, ikke ekstremt dyrt og litt sunt(alt er jo relativt). Jeg synes i hvert fall at både smoothien og sandwitchen ble helt nydelig, på tross at jeg lå med magesmerter en time etterpå – don’t know why.

Ble du litt fristet til å prøve?

8 kommentarer

Siste innlegg