37 timers tur til Åre

Følg bloggen min på facebook HER.

Det er helt sykt at en 6-7 timers biltur til Åre kunne bli til en reise på 37 timer. På søndagen skulle jeg og kollegaen min møtes i 10-tiden på Oslo S for og ta toget til Gardermoen, hun forsov seg og jeg var egentlig walking dead etter fyllekulen kvelden før. Så vi møttes litt senere, jeg måtte ta taxi ned for snøen i veien gjorde det helt umulig og dra en koffert. Vi var på Gardermoen i 11-tiden, og når vi kommer inn og får satt oss for og spise frokost finner vi ut at flyet vårt først er utsatt, og så kansellert. Det ble neste fly også, og alle andre fly til Stockholm. Dere kan jo tenke hvor gøy det var? 7-8 timer på Gardermoen, dårlig kundeservice i fra SAS, så mye kø og venting.

Vi ble så lagt inn på hotell for det var umulig og få flydd den kvelden, så fikk vi nytt fly dagen etter 14:55, det var selvfølgelig bittelitt forsinket men vi kom oss på Arlanda i Stockholm til slutt. Så ble det mer venting for flyet vårt til Østersund/Åre skulle ikke gå før 21:30, men det ble forsinket fordi de ikke hadde crew så flyet vårt gikk ikke før 22:30. Nesten 2:00 var vi i leiligheten her i Åre. Litt av en reise! Aldri vært så sliten i hele mitt liv.

Her i Åre bor vi i leilighet sammen med alle de andre som har kommet inn til Åre for og jobbe på restauranten, så det er kind off et kollektiv for to uker. Veldig gøy! Ikke så gøy og dele rom med 4 stk, bo i køyeseng og sånt, men gjør det beste ut av det. I går ble jo første hele dagen vår her, så vi fikk sjekket ut torget/sentrum, spist brunsj, handlet og så ble det skikkelig fest på kvelden! Perfekt start på oppholdet. Blir mye jobb disse to ukene, så må utnytte de få fridagene vi har!

    

Flere som har hatt slike kjedelige opplevelser før flytur?

4 kommentarer

Siste innlegg