A piece of history

Følg bloggen min på facebook HER.

Jeg er absolutt ingen “lesehest”, har for så vidt bare lest Harry Potter bøkene egentlig sett bort i fra litt pensum. Denne boken er på engelsk og den kjøpte jeg på Schindler Museet i Polen (se bilder fra museet i innlegget her, forøvrig ett helt fantastisk bra museum.

Andre verdenskrig har jeg hatt en så enormt stor interesse for helt siden jeg fikk lære om det på barneskolen, Anne Franks dagbok har jeg leste flere ganger, jeg har sett filmen og jeg har hørt på lydboken – slik startet det mangeårige interessen for dette temaet. Det er så viktig å lære hva som skjedde for å unngå dette i framtiden, i dag vet vi at Kina har lignende konsentrasjonsleirer for muslimer som tyskerne hadde for jøder, handikappede, politiske motstandere, homofile og andre grupper mennesker. Det skumle med å ikke være villig til å lære om fortiden kan gi konsekvenser for andre i framtiden. Det er alle sitt ansvar å gjøre seg belest på dette temaet, og vi alle har godt av å høre disse forferdelige historiene, se de grusomme filmene – fordi dette var realiteten for så mange.

Det jeg har lært av interessen min for dette er at jeg blir ekstremt mye mer opplyst om hvordan ting fungerer i dag, hva som kan skje i framtiden og viktigheten av å behandle alle levende vesner slik man ønsker å bli behandlet selv – både mennesker og dyr.

Denne boken er utrolig fantastisk bra, den forteller hvor hjerteskjærende denne opplevelsen var for henne og andre, det er muligheten for å lære noe nytt og glede seg over de som kom seg ut med livet i behold. Veldig bra skrevet, var umulig å legge den i fra meg.

Her forteller Eva Schloss også om mye av sin historie som hun forteller i boken, så anbefaler å se denne. Sterk historie fra en overlevende!

Flere som synes dette temaet er spennende?


Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory ♥
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg