Bringing Olivia home

Følg bloggen min på facebook HER.

·   PENNE AL POLLO UBRACIO À LA KRISTINE   ·

· Dette trenger du ·

Kylling – fileter eller ferdig oppskjærte biter  ·   Bacon  ·   Chili  ·   Hvitløk
Krydder – løk, paprika, salt, pepper, oregano, basilikum  ·   Knuste tomater
Vann   ·  Fløte  ·   Pasta  ·   Penne 

Slik gjør du:

Først så steker jeg kyllingen, ikke helt igjennomstekt da den skal koke i sausen mot slutten. Så hakk chili og hvitløk opp i små biter, la dette surre litt i pannen. Jeg bruker gjerne en dyp panne så man kan ha alt i en “gryte” på slutten. Så tar jeg i boksen med tomater, tar over ønsket krydder og vann. Tomaten bør koke i 30-40 minutter for å unngå en veldig “rå” tomatsmak, og jeg tar i vann for at den ikke skal svi seg og for å få en ønsket mengde med saus.

Så skjærer jeg bacon i biter, litt over en halv pakke og steker det. Så koker jeg også ønsket mengde pasta med anvisning på pakningen.

Når sausen har fått koke i 30-40 minutter heller jeg i 3dl fløte, rører om og lar det koke litt før jeg tar i kyllingen og baconet. På slutten vender jeg inn pastaen og lar den hvile noen minutter.

Så er den klar til servering. Serveres gjerne med en frisk salat, foccacia og kanskje noen urter på toppen. Smak og behag!

Bon Appétit.

Olivia er en av mine favoritt restauranger i Oslo, er uten tvil noe av det jeg savner mest med Norge. Mat betyr mye for mange, inkludert meg – og jeg elsker god mat, så hvorfor ikke prøve å bringe en av Olivias gode retter til mitt eget kjøkken? Så dette er en rett inspirert av Olivia Restauranger.

Noen med mer kokkekunnskaper enn meg kan helt sikkert korrigere meg litt, gjør sikker tikke alt etter boka og kan fort være krydder som mangler men jeg har i hvert fall gått ut i fra innholdsfortegnelsen i denne retten fra deres meny.

Vil dere prøve ut denne retten hjemme?


Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory ♥
7 kommentarer
        1. Hei! jeg lurte bare på om du hadde mengdene (som så mange andre her 🙂 ) eller er det bare å slumpe? eller har du lagt det ut et annet sted? insta eller en annen sosial platform?

          Fortsatt god dag og takk for godt innlegg 🙂

    1. Hei! jeg lurte bare på om du hadde mengdene (som så mange andre her 🙂 ) eller er det bare å slumpe? eller har du lagt det ut et annet sted? insta eller en annen sosial platform?

      Fortsatt god dag og takk for godt innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg