De værste dagene i mitt liv

Følg bloggen min på facebook HER.

Vet ikke hvor jeg skal begynne, fordi dette har virkelig vært noen helt grusomme dager – verre enn jeg hadde forestilt meg.

Torsdagen ble en utrolig tøff dag, noe jeg visste ekstremt godt. Sov kanskje 4 timer den natten, fikk gjort meg klar og var på Lovisenberg med mamma til 10:00. Sykepleieren var dessverre ikke så imøtekommende på min sykehusangst som jeg hadde håpet, men etter en prat med kirurgen ble det gjort tydelig at jeg måtte ha noe å roe meg på. Dessverre fikk jeg for lite, så panikken før operasjonen inntraff jo virkelig. Gråt meg i søvn på operasjonsbordet og det første som skjedde var at jeg gråt når jeg våknet på oppvåkningen. Mandlene var ute, og jeg var fortsatt livredd for resten av oppholdet. Egentlig ble hele opplevelsen min helt jævlig så jeg vet at neste gang jeg må operere noe blir det nok dessverre ikke lettere for meg.

Skulle ønske jeg kunne komme med en skikkelig solskinnshistorie om at det ble bedre enn forventet, men det ble det absolutt ikke. Dagene etter har vært grusomme – preget av mye smerter, mageproblemer, kvalme og tretthet – i tillegg til at jeg verken får i meg noen store mengder væske eller mat. Vært mye uvel og vært lange timer om kveldene med store smerter 🙁 Håper virkelig det bedrer seg snart fordi dette er virkelig tøft. I natt har jeg sovet lite og dårlig, så fikk en veldig hard start på dagen. Heldigvis fungerer de smertestillende greit nå så har fått betalt regninger og sittet oppe litt. Håper det holder seg utover kvelden!

Har vært godt å se folk selv om jeg føler meg helt påkjørt, er begrenset hvor mye jeg orker å se på tv også fordi jeg blir veldig sliten etter en stund pga. sterke smertestillende som slår meg ut. Og ikke minst vært utrolig godt å ha hundene rundt meg, de har vært veldig snille og sovet mye på meg. Dette er i hvert fall en liten oppdatering på hvordan det går 4 dager etter operasjon. Kan konkludere med at jeg er veldig glad alle bare er utstyrt med ett sett mandler så jeg ALDRI må gjøre denne operasjonen igjen. Vil ikke legge noe i mellom på dette, fordi dette er en såpass vanlig operasjon men med en utrolig vond helbredelsestid. (Beklager for eventuelle skrivefeil men hodet er ikke 100%med om dagen)

Send meg ett par klemmer

5 kommentarer

Siste innlegg