Flytting til et annet land midt i alt kaos

Følg bloggen min på facebook HER.

Jeg kan jo mildt sagt si at det er kaos i disse dagene, hytteturister som går amok fordi de ikke får være på hytta – neida, russen som ikke får russetiden sin, mulig utsatt 17. mai(???????) og alt pga. dette viruset som herjer i Norge og resten av verden. Det blir jo selvsagt gjort mange nødvendige tiltak oppi det her, som jeg er glad for at landet tar på alvor og at heldigvis mange følger. Men for meg har det vært utfordrende, 1 april har jeg ikke lengre adresse her i Oslo og flytter inn i en leilighet i Stockholm, 6. April starter jeg i en helt ny jobb. Jeg har ikke anelse over hvor mange ganger jeg sjekker nyhetene, eller hvor mange ganger jeg ringer foreldrene mine fordi det er noe nytt hele tiden. Jeg vil jo holde meg oppdatert på om jeg våkner i morgen og er permittert, eller at jeg plutselig ikke vil kunne komme meg over grensen til Sverige. Alt endres mange ganger om dagen, og er usikkert fra dag til dag.

Men det er godt å ha litt sikkerhet i boks, jobben jeg har kontrakt på har gitt signaler om at det ikke ser ut som min stilling er i noen som helst fare. Og leiligheten står der tom om jeg av en eller annen anledning må flytte kjapt. Så jeg er utrolig heldig midt opp i alt kaoset, uvitenheten og stresset. Veldig glad det ser ut til at alt ordner seg, men jeg kjenner på kroppen at jeg klarer nok ikke å puste lettet ut før bilen står utenfor leiligheten min i Spånga!

Jeg har rett og slett stresset på meg hodepine så er egentlig veldig sliten, ikke pga. Corona akkurat, men alt annet. Har jo kommet godt i gang med pakkingen, men man føler at man alltids skulle ha gjort mer. sov 5 timer etter nattevakt så jeg har naturligvis ikke 100% motivasjon akkurat i dag. Så er det tøffe tak på jobb nå, mye å ta hensyn til og mange som må av ulike grunner være borte fra jobb. Da er jeg ekstra glad at jeg holder meg frisk så jeg kan bidra til siste slutt i mitt kapittel hos Max. Stolt og glad for det, vi drar lasset sammen og gjør det beste vi kan.

Det deles ut mye kritikk i disse dager, til de som styrer landet, til naboen og fremmede – vær litt mer rause. Det er ingen konkurranse om å verne samfunnet best nå, alle kan ikke gjøre alt men alle kan gjøre noe. Det er det viktigste. Og vask hendene!

Skal prøve å oppdatere litt mer her, får så mye spørsmål privat om alt rundt denne prosessen min så kanskje det er lettere for andre om jeg bare deler det som skjer her. Litt interessant å se tilbake på om noen år også?


Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory ♥
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg