Høstens serietips

Følg bloggen min på facebook HER.

Høsten er en perfekt tid for serier… flere har start av ny sesong denne høsten, og noen er klassikere som er ferdige. Dette er noen av mine favoritter og jeg vil tro at her finnes det en serie for alle og enhver! 

Bilderesultat for quotes about tv shows

∙   BATES MOTEL   ∙

Basert på de gamle skrekkfilmene “American Psycho”, utrolig bra laget og ikke minst så er han som spiller Norman en helt AMAZING skuespiller. Virkelig helt fantastisk serie! Serien er dessverre ferdig, men alt ligger ute på Netflix.

∙   VAMPIRE DIARIES   ∙

Selvfølgelig… Ingen serie-liste uten TVD, min of all time favourite, og kommer til å være min favoritt i evig tid. Ingenting trøster meg mer enn denne serien og ingen serie engasjerer meg mer, hele dette universet er helt fantastisk. TAKK til Julie Plec som har skapt dette fantastiske universet som har runnet ut til 2 spin-offs også, jeg elsker det. Serien er som kjent over, men kan sees på HBO.

∙   THE GOOD DOCTOR  ∙

Egentlig ikke veldig fan av andre lege-serier enn Grey’s Anatomy, men denne slår virkelig an. Nok en gang så er hovedrollen spilt av en helt fantastisk fyr som har en helt syk innlevelse og forståelse av sin karakter. Wow! Sesong 3 er i gang og alt kan sees på Tv2 Sumo.

∙   QUICKSAND  ∙

En Netflix-miniserie i fra Sverige, et stykke kunstverk på skjerm! Elsker denne serien, stemningen, skuespillerene, musikken og alt. HELT MAGISK! Gleder meg til det er en stund siden jeg har sett den så jeg kan se den på nytt! Alle episodene ligger ute på Netflix, forhåpentligvis kommer det en sesong 2.

∙   GREY’S ANATOMY  ∙

Gode, gamle Grey’s. En klassiker – uten tvil. Er helt forelsket i serien, og det har jeg vært siden jeg så for første gang. Veldig glad dette eventyret har fått overleve i så mange år og at kreative mennesker står bak så det fortsatt får fortsette. Sesong 16 er i gang, og TV12 Sumo følger opp med de nyeste episodene, resten ligger vell ute på Viaplay om jeg ikke tar feil?

∙   THE ORIGINALS  ∙

Nok et stykke mesterverk i Vampire Diaries-universet, The Originals tar for seg de første vampyrene som vi alt har blitt kjent med + en klype nye fantastiske karakterer. Love it! Faktisk en bedre og verre slutt på serien enn TVD. Kan i hvert fall trøste meg med en andre spin-off mens jeg fortsatt sørger over TVD og TO. Alt kan sees på HBO.

∙   PRETTY LITTLE LIARS  ∙

En lang serie og utrolig bra serie for en fin og spennende historie – som kanskje blir dratt litt ut på slutten, men allikevel utrolig bra. Elsker mysterier, drama, kjærlighet og alt som hører til og denne har alt av det! Serien er dessverre over og alt ligger ute på Netflix. De har faktisk kommet opp med en spin-off de også, men den har jeg ikke sett enda.

∙   GOSSIP GIRL  ∙

My guilty pleasure. Elsker serien, og nok en gang er en badboy favoritten min i serien, selvfølgelig. Men et New York drama man ikke vil være for uten, og kanskje man lærer et par ting eller to om kjærlighet også. Alt ligger ute på Netflix, også denne er dessverre ferdig. Men snakkes om at en film skal komme?

∙   EAGLES  ∙

Eagles er Sveriges svar på Skam med en Hockey-vri, personlig liker jeg faktisk Eagles bedre enn Skam da den tiltaler meg kanskje litt mer da jeg verken har levd for russetiden, er homo eller noe(elsket Skam også altså, men kan kanskje ikke identifisere meg med den). Verdt å se! Ny sesong kommer i 2020! Episodene kan du se på NRK og SVTV.

∙   YOU  ∙

Et tilskudd på Netflix svært få har klart å være foruten tror jeg? Vi som har sett Gossip Girl klarer nok ikke legge i fra oss at hovedrollen kanskje har en “dobbeltrolle” og at man ikke vil skille seriene 100%, men uansett fantastiske skuespillere og en historie som er syk, men bra! Anbefales virkelig. Alt ligger ute på Netflix og skal vell komme en sesong 2 i 2020.

∙   SONS OF ANARCHY   ∙

Enda et fantastisk eventyr som er over, jeg liker at det er røft, spiller på tillit og gjeng-mentalitet, ingen tystere skal få komme gjennom og rettferdigheten tar overhånd. Liker doc ikke hva som skjer med moren til hovedrollen *no spoiler*, men serien er fantastisk! Litt kjærlighet, litt action, litt beintøffe damer og diverse. Alt ligger ute på Netflix. Oppfølgeren “The Myans” ligger ute på HBO, har dessverre ikke sett det enda.

∙   LEGACIES  ∙

Legacies, nr 2 spin-off i TVD universet! Elsker også denne da de faktisk klarer for tredje gang å levere i samme ånd, og jeg tror det bare blir bedre fremover. Fått et bånd til karakterene og liker historien de vil fortelle, og den overrasker! Anbefales, men synes ikke dette er en serie som passer seg å se om du ikke vil se de to forrige seriene først – selv om produksjonen selv sier at det er en serie for alle, så synes jeg det er en serie for oss. Ny sesong er i gang, episode 3 kommer vell på HBO i morgen regner jeg med da den vises i USA i kveld.

∙   GOTHAM  ∙

En serier som har vokst litt på meg, den blir faktisk bare bedre og bedre! De nyeste sesongene er MAAAD bra. Det er nok en historie om Batman som baserer seg på en ung Bruce Wayne. Vet ikke helt hva som skjer, om det kommer en sesong 6? Det meste skal i hvert fall ligge ute på Netflix.

∙   SOPRANOS  ∙

SOAs store inspirasjon, Sopranos. En mafia legende-serie, utrolig bra, noen kjente skuespillere og et gammelt preg. Noe treig i starten – men jeg elsker den! Skal nok sees igjen veldig snart. Litt usikker på hvor man kan se alt lovlig utenom på dvd.

∙   RIVERDALE  ∙

Nok en Netflix-klassiker, og en serie som har tatt verden med storm! Som Pretty Little Liars elsker jeg at det er mysterie, kjærlighet og drama. En veldig spennende serie som har mye å by på. Litt spent på hvor lenge den overlever? Alt ligger ute på Netflix og sesong 4 er i gang!

Hvilke serier er dine favoritter?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg