Min julaften

Følg bloggen min på facebook HER

 


(Snille utleiere jeg har som gav meg denne “godteposen” når nissen aldri kom hit og la noe i julestrømpa mi i år :- (

•   J U LE M O R G E N  •

07:30 gikk alarmen min i går og endelig var det jul… Julaften! Jeg har jo ventet i 364 dager på denne dagen. Jeg elsker julen og må alltid opp tidlig for å rekke og se alt jeg ønsker på morgenen.

Først så jeg på siste avsnittet på noen av julekalenderene jeg har sett på i år før jeg så “Glade Jul” på Nrk Tv som jeg har skrevet om tidligere. Så så jeg på det klassiske på julemorgen jeg ser på hvert år; Musevisa, Snekker Andersen og Julenissen, Tre Nøtter til Askepott og Reisen til julestjernen. Disneyklassikerene med Donald Duck og Mikke Mus gikk selvfølgelig også på i bakgrunnen når jeg holdt på med å sette i gang med matlagningen.

Tok selvfølgelig en del bilder under dagen, luftet hundene, fikset året dekking av julebordet osv.

Ribba ble forøvrig helt perfekt! Dette var etter ca. 1 time damping! 
Gikk for en praktisk outfit i år når man skall løpe rundt, holde styr på to hunder, dele ut pakker osv…

•   J U L E K V E L D E N  •

Julekvelden startet jo selvfølgelig med matlagning og ordne til før gjestene kom ved 16:30 tiden slik at vi kunne spise når julen ringer inn 17! Julematen ble en suksess, den svenske gjesten ble imponert over norsk julemat og synes det var veldig godt også, så da var jeg fornøyd egentlig. Vi alle fikk fine gaver så tror alle tre var fornøyde. Det ble selvfølgelig klassikeren riskrem med rød saus til dessert! Resten av kvelden bare pratet vi, lot hundene få drive med litt show og bare hadde det hyggelig.

Når gjestene dro var jeg helt utmattet etter to dager med fult kjør for å ordne til, hundene lå som to slakt i sengen og så ut som to skikkelig fornøyde barn etter en julaften- det var helt vidunderlig å se.

Julekvelden ble med andre ord utrolig fin, den kunne ikke ha blitt bedre med tanke på omstendighetene. Så takknemlig for å ha fine venner her og for at jeg fikk besøk i år av venner her. Gøy at jeg fikk en “julens minner”-bok og corona-julen 2020 er den første i boka, og uten tvil en jul som mange vil huske. Kommer ikke til å se tilbake på denne julen som amputert eller sørgelig, man må gjøre det beste ut av det og det har jeg/vi gjort synes jeg.

Min første jul i Stockholm har uten tvil levert og vært helt fantastisk, jeg gleder meg til de siste dagene av dette året.

Har tydeligvis vært veldig snill i år når jeg fikk dette i tillegg til en haug med notifikasjoner på Vipps med penger. Så heldig er jeg, uten tvil.

Det ble ingen hvit julaften i år… Men i dag, 25. desember 1. juledag da falt snøen! Det var fantastisk. Jeg har vært helt utslått i dag, jeg fikk samlet meg til å ta oppvasken og rydde etter i går før jeg falt sammen på sofaen i flere timer med hundene som var minst like slitne. Så i dag har vi holdt hviledagen hellig og det ble rester til middag.

Hvordan har din julefeiring vært?


Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory ♥
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg