Mine siste dager som 24

Følg bloggen min på facebook HER.

Wow. Tiden.

Alle de dager som kom og gikk.

På søndag blir jeg 25 år, kanskje ikke ett så spesielt tall – men da er det faktisk bare 25 år igjen til jeg blir 50?????? Det er 5 år siden jeg ble 20, og 5 år til jeg blir 30? Og livet har virkelig gjort vendinger siden da. For 5 år siden bodde jeg i min første leilighet i Oslo, i etterkant har jeg bodd i 2 andre leiligheter på andre steder i byen. Jeg hadde ikke mye tatoveringer, jeg var i ett forhold og var samboer, jeg hadde blondt hår. Damon var ett halvt år bare og vi hadde våre aller tøffeste stunder med han – skrevet mer om det her og her.

Men uansett, nå sitter jeg her i Stockholm. Om 2 uker begynner jeg i ny jobb, jeg har altså klart å fike meg to jobber på ett halvt år i ett annet land, jeg har det utrolig fint og bor i en by som byr på muligheter på mange ulike måter. Jeg har fått lære av mange ulike livsprosesser hvem som er mine ekte venner og ønsker det beste for meg. Jeg har fått utfordre meg ved å ikke ha tilgang på mitt trygge nettverk og har per nå snart ikke sett familien på 4 måneder på grunn av pandemien. Jeg opplevde også å stå alene økonomisk og mentalt når jeg trodde Damon sitt liv sang på siste verset i påsken, men han har det bedre enn noen gang nå.

Nå har jeg brunt hår, jeg er ikke blitt noe mer trent på disse årene; men livet mitt er allikevel helt fantastisk, jeg er singel, jeg er frisk, jeg trener og jeg nyter livet.

5 år er faktisk ganske mye, men gud hvor fort de går allikevel. Man må ta vare på øyeblikkene og hverandre da man faktisk bare har ett liv.

Flere som har opplevd store forandringer på bare noen år?


Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory ♥
4 kommentarer
      1. Fra språkrådet:

        Begge deler må godtas som korrekt.

        Generelt bruker vi ett når uttalen er med trykk, og et når ordet er trykklett, men i dette uttrykket er det ikke lett å bestemme hvilken variant vi har å gjøre med. Velg gjerne det korteste og minst markerte hvis du ikke er ute etter å framheve ordet.

        ETT lite tips, skal være punktum etter “Sjekk det opp”. God torsdag 🙂

    1. Her er hele teksten fra ditt kopierte svar. Les spørsmålet i starten tydelig:
      Heter det «et eller annet» eller «ett eller annet»? Begge deler må godtas som korrekt. Generelt bruker vi ett når uttalen er med trykk, og et når ordet er trykklett, men i dette uttrykket er det ikke lett å bestemme hvilken variant vi har å gjøre med.
      Bruken av et/ett i denne teksten er fremdeles feil (noe som er gjennomgående i samtlige tekster på denne bloggen)

      1. Setter pris på at du leser bloggen min da ettersom du har god oversikt over grammatikken i alle mine innlegg siden 2015 🙂 Takk for klikkene og kritikken, tar det med meg videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg