Stockholm blomstrer

Følg bloggen min på facebook HER.

 

Mandag morgen reiste jeg til Stockholm igjen! Surrehuet Kristine var på flyplassen 45 min før og visste ikke at check in stenger da… Jeg trodde den stengte når boardingen begynte; tydeligvis ikke. Så fikk skikkelig fart på dagen og løp gjennom flyplassen sånn ca. og rakk det heldigvis i god tid så jeg kom meg av gårde. Synes det var veldig deilig at jeg skulle styre opplegget mitt der litt selv så jeg kunne se og gjøre det jeg ville på de to dagene jeg skulle være der borte.

Jeg endte med å sitte å slappe av litt da jeg kom fram før jeg tok t-banen til Kungsträdgården, der gikk jeg litt rundt for å lære meg veien og været var jo helt fantastisk nydelig. Trærne har endelig begynt å blomstre, så når jeg flytter regner jeg med at det har blomstret for fullt og da må jeg nesten ta nye bilder. Jeg tok banen til Södermalm og fikk hilst på en kompis, gikk litt rundt og pratet før jeg tok pendeltåget videre til Spånga ettersom jeg skulle på en visning av en leilighet. OG JEG SKREV UNDER PÅ KONTRAKT!!!!!! Er så uendelig lykkelig for at den siste brikken har falt på plass og er i boks. Leiligheten er så stor og fantastisk, utleierne som bor i samme hus er også utrolig skjønne. Helt utrolig!


(Sneak peek)

Etter visningen som ikke kunne ha gått bedre så reiste jeg hjem til min fantastiske Linn, tremeningen min for jeg skulle sove der ett par netter! Så vi lagde mat, pratet med roomien hennes + venninnen; rett og slett en utrolig trivelig kveld og dag. Tror ikke jeg kunne fått en så mye bedre dag egentlig, og var godt å få utforsket litt selv og komme meg rundt.

Tirsdagen så våknet jeg alt for tidlig med skikkelig skallebank(som heldigvis gikk over), denne dagen skulle også bli en sånn dag hvor jeg skulle få vandre litt alene egentlig. Jeg reiste til Sundbyberg for å sende inn søknad om folkeregistrering, som man må for å få personnummer i Sverige. Etter det så reiste jeg til min nye jobb som ligger på Sundbyberg for å ha lunsj med sjefen og hilse på alle kollegaene mine. Gud for en herlig gjeng! Alle var så utrolig imøtekommende og stilte så mange spørsmål. Tror jeg vil få det utrolig fint sammen med dem.

Etter alle ærender var gjort så kunne jeg puste lettet ut og tenke at de viktigste tingene med turen var ordnet og at alt faktisk er klart for flytting. Jeg tok turen til Mall of Scandinavia ettersom jeg hadde en del timer til overs mens Linn jobbet, er så viktig å bli kjent med kollektivtrafikken der da den er mye mer massiv og “komplisert” enn i Oslo. Ting tar litt mer tid og man må gjerne ta 2-3 forskjellige transporter for å komme seg fra A-B, men slik er det. Vandret litt rundt, håpte på å finne noen klær men helt ærlig så var hodet mitt mer i interiør, lamper, sofabord og sånt så var ikke så mye som vekte interessen. Sikkert like greit også, dumt å kjøpe masse tull når jeg vet at det er en del andre ting jeg vil ordne.

Tirsdag kveld så dro vi ut for å spise og endte opp på en liten Indisk ved Fridhelmsplan, og woooow så utrolig god mat!!!!! Ble utrolig imponert, masse mat for “lite” penger synes nå vi i hvert fall. Så vi koste oss i hjel, rett og slett! Ble en utrolig fin siste kveld i Stockholm for denne gang. Onsdag morgen var det opp og stå for å komme meg hjemover, søsteren min har vinterferie så hun skulle på besøk!

I går var det kun 5 uker igjen til jeg tar med flyttelasset mot Stockholm! Gleder meg så forferdelig mye, ord kan ikke beskrive. Håper virkelig dette blir tidenes eventyr.

Flere som har flyttet til utlandet før?


Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory ♥
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg