Det værste med å bo alene

Følg bloggen min på facebook HER.

I over 1 år har jeg bodd alene, og har kunnet samle inntrykk ved tilværelsen – positive og negative. Forrige uke skrev jeg om det beste med å bo alene – les innlegget her. I dag skriver jeg om de negative sidene ved å bo alene.


· Å måtte sove alene (når hundene ikke er hjemme, men holder på med avvenning). Er jo veldig stas å ha en 180 seng for meg selv… Not, haha.


· Det økonomiske – jeg må ta meg av alt av husleie, mat, hundene, forsikringer, ting til hjemmet. Ja alt går jo for min egen regning. Men det gjør meg selvstendig, uten tvil og jeg lærer mye av det.

· Hvis jeg er syk må JEG gå på butikken, gå med hunden og lignende. Hadde en episode i fjor vinter hvor Damon var her og jeg hadde en helt syyyk forkjølelse, og hadde skikkelig feber! Han maste hele kvelden om tur, det ble aldri bra nok. Det var -10/15 ute så var kjempe kaldt i tillegg, jeg holdt på å knekke sammen til slutt for han slet meg ut på bare noen timer haha.


· Jeg må klare meg selv – skifte lyspærer, fjerne edderkopper, vaske og holde hjemmet i orden

· Hvis noe alvorlig skjer med meg så er det ikke så lett å komme seg rundt, få hjelp og lignende. Som da jeg kuttet meg stygt i leggen og så absolutt burde ha vært innom legevakten å sydd det, så turte jeg jo ikke det alene – og tar ikke med meg hvem som helst heller da jeg har så forferdelig sprøyteskrekk. Bare en legetur for meg er helt krise for jeg har så forferdelig redsel for hvis om jeg må ta sprøyte.


· Hvis jeg skal handle mye så må jeg bære alt alene

· Jeg har stort sett kun hundene å snakke med med mindre jeg snakker med noen i telefonen, bedre enn ingenting altså men… ja.


· Ingen som kan ta bilder av meg til bloggen, så da blir det de evige selfiene da. Hahaha.

· Det å rett og slett bo alene, jeg elsker det – men det er fordeler og ulemper med alt. Jeg er jo veldig kjæreste-jente så hadde ikke hatt noe i mot å bodd med noen, men jeg ville ikke ha bodd med hvem som helst.




Foto: Arkiv
· Jeg må alltid spise alle måltidene alene.
 

Bor du alene? / Hva er det beste med å bo sammen med noen?



Hva synes du er det beste med å bo alene, om du bor alene?

Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory

5 kommentarer
    1. Fint innlegg! <3 Aldri bodd alene og rekker det rett og slett aldri.. Da jeg har samboer og vel barna de har du vel uansett hvordan livssituasjonen blir, tehe!
      Oh my, meg det med å ta selfies.. Samboeren er ikke helt medhjelpelig der! :'D

    2. Har aldri hatt en ordentlig erfaring med å bo alene bortsett fra da jeg “bodde” alene i mammas leilighet i et par måneder på videregående, og mange av disse tingene erfarte jeg. Nå har jeg heldigvis samboer, og det verste jeg måtte ha gjort alene ville vært å MÅTTE gjøre alt selv, selv om jeg var syk, og å være nødt til å fjerne edderkopper (en av mine aller verste frykter). Creds til deg som klarer det, heldigvis blir man mer selvstendig av sånt <3

    3. Det er koselig å bo sammen med noen. Det å vite at man ikke er alene , slippe å tenke på å sove alene eller være alene om natten . Fint innlegg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg