This weird year

Følg bloggen min på facebook HER

 

2020 har uten tvil vært en berg-og-dal-bane for de aller fleste, men som jeg har sagt mye i år så må man bare gjøre det beste ut av det. For meg har året faktisk vært relativt bra, det er første året på mange år hvor jeg ikke er forkjølet/har halsbetennelse 1 gang i måneden – dette har så absolutt vært en life changer for meg og jeg har hatt så mye mer energi. Dette har langt i fra vært mitt verste år, men har stor forståelse for at det har vært det for mange.

.

… Årets høydepunkt

Årets opptur er uten tvil det at jeg pakket sammen sakene i Oslo og reiste til Stockholm. Det er det beste jeg har gjort for meg selv på lenge! Jeg har aldri hatt så mye energi, ro i sjelen, hatt det så gøy som her – og dette er under corona. Tenk hvor fantastisk det blir når den normale hverdagen kommer tilbake? CAN’T WAIT.

… Årets opptur

Vålerenga klarte etter 10 år og endelig kapre seg en medaljeplass og spiller i Europa i 2021!!! Så utrolig stolt, og gleder meg til å se hva det laget kan få til neste år. Drømmen er å stå på Ullevaal neste år og se de kongeblå løffte kongepokalen! Får faktisk frysninger bare av å tenke på dette. Fotball er så mye følelser, kunne aldri ha levd uten.

… Årets nedtur

Det har vært to tøffe punkter dette året, det første har vært Damon. Damon ble dårlig uken etter vi flyttet til Sverige, heldigvis var det langt i fra så ille som det så ut. Men han har også vært veldig utfordrende denne høsten, så det har vært mange tøffe uker alene hvor jeg også var redd for at jeg og Kikki skulle gå inn i julen uten han. Heldigvis ble det ikke slik og for øyeblikket ser det ut om stormen inni han har lagt seg for denne gang og håper virkelig den holder seg borte i mange år til nå. Hva som har utløst dette er uvisst, og derfor har jeg selvfølgelig hatt en dialog med spesialist under denne tiden og oppdrettere som kjenner rasen både for veiledning og støtte. Takk for venner og familie som nok en gang har vært her for meg og ser hvor fin han er uansett.

Den andre store nedturen var at en av mine kompiser hjemme i Oslo, en ekte kriger, gikk bort i sommer. Det var vondt å sitte i utlandet, ikke kunne reise hjem og følge han på den siste reisen. Takk for at du var en så fin person mot meg. En sann venn! Vi ses igjen.

Corona har faktisk ikke vært en stor nedtur for meg i år sett bort i fra at man ikke har kunnet gå på fotball, og det å kunne få venner og familien hit i julen. Selvfølgelig på verdensbasis har det uten tvil vært årets nedtur, men for meg personlig har den ikke påvirket i så stor grad at det har gått utover min hverdag. Takk og lov for det.

… Årets øyeblikk

Når jeg innser at jeg har fått en så stor omgangskrets her at jeg er så redd jeg ikke har tid til å holde kontakten så godt som jeg ønsker med alle. Det er et så forferdelig stort luksusproblem som mange bare kunne ha drømt om. Jeg er ekstremt ydmyk over å ha fått bli kjent med alle de fine menneskene jeg har her på tross av den korte tiden jeg har vært her og de anbefalte restriksjoner det har vært.

… Årets måltid

Altså all grillmaten jeg har spist denne sommeren????? Eller alle måltidene på Olivia…. Damn!

… Årets kjøp

Taoveringene mine, uten tvil.

… Årets sang

Ant Wan – Jag & Du

… Årets lærdom

Det er ikke alle mennesker som unner andre godt, at andre ikke skal få til ting de selv ikke får til. Jeg har lært mye av å flytte hit når man ser hvilket engasjement det har skapt. Jeg forstår at det svir i visses øyne at de sitter stucked hjemme, får aldri utfordret seg selv og har den samme hverdagen hver uke – mens jeg lever livet i utlandet, har klart å fikse 2 jobber her, lært meg et nytt språk, har hatt en helt fantastisk innholdsrik sommer og møtt mange nye mennesker. Visse har vel håpet på at korthuset skulle falle etter noen måneder så jeg kunne kaste inn håndkleet og reise hjem til a4/Svenssonlivet. Men de som er ekte venner er de som unner deg å få til ting, utvikle seg og nå nye mål – det er de menneskene jeg behøver i livet mitt. Da jeg flyttet til Oslo fikk jeg egentlig samme lærdomen, at det er når du flytter at du innser hvem dine ekte venner er. De som spør deg hvordan det går, heier på deg når du lykkes og får til ting – ta vare på dem. Det er en tid for alt, min tid i Norge er for en stund over og slik vil det fortsette en god stund til.

… Årets mestring
Uten tvil at jeg for første gang har klart å sette opp møbler selv. Har egentlig gått opp 10 hakk på selvstendighet-skalaen etter at jeg flyttet hit på tross av at jeg har fått så utrolig mange fine mennesker rundt meg som mer enn gjerne hjelper meg. Dere er gull!

… Årets throwback

Min første sommer i Stockholm

… Årets serie
Spökjakt. Har blitt helt opphengt i dette, elsker denne serien og synes det paranormale er utrolig interessant. Når corona er over er det uten tvil noe jeg har lyst til å teste ut om jeg har evnen til å oppleve slikt.

… Årets minne

Midsommar. Jeg hadde aldri trodd i min villeste fantasi at jeg på midsommar under corona, etter bare noen uker i Sverige hadde allerede fått nye venninner som tok med meg på fest hvor jeg fikk møtt mange nye mennesker og fikk feiret på tradisjonelt vis. Uten tvil et utrolig fint minne og noe jeg satte pris på. Det ble “nubbar”, tradisjonelt svensk koldtbord, svenske sanger, langbord, sol(absolutt ikke tradisjon med sol på midsommar visstnok), femkamp, masse alkohol hele dagen. Dette er utvilsomt et minne jeg vil ta med meg resten av livet.

… Årets innlegg


Adjø for nå, Oslo

Rett og slett fordi hvert eneste ord som står der stemmer til punkt og prikke.

.

Hva har vært det beste med 2020 for deg?


Følg meg gjerne på Instagram HER hvor jeg er ganske aktiv både i feeden og InstaStory ♥
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg